Rich Viz

ONTWERPTEAMS INSPIREREN MET ‘RIJKE’ VISUALISATIES, IN SAMENWERKING MET PHILIPS DESIGN, 2006

ONTWERPTEAMS INSPIREREN MET ‘RIJKE’ VISUALISATIES, IN SAMENWERKING MET PHILIPS DESIGN, 2006
Empathie krijgen in het ontwerpproces is net zo belangrijk als begrip voor de klant. 15 studenten, ondersteund door de multidisciplinaire design onderzoeksgemeenschap in ID-studiolab en uitgevoerd in samenwerking met Philips design richtten zich in dit project op het communiceren van gebruikersdata aan een ontwerpteam.

Het communiceren van deze data is een complexe bezigheid. Een ontwerpteam wil zowel geïnspireerd als geïnformeerd worden. De data moet snel te bereiken zijn, maar ook genoeg diepgang hebben. Op basis van de data moet gegeneraliseerd kunnen worden, maar tegelijkertijd moet men empathie kunnen blijven houden met de gebruiker.

Een data set, o.a. bestaande uit interviews, werd geanalyseerd en omgevormd in visualisaties (Rich Vizualizations): filmpjes, storyboards, personae, bedoeld om een ontwerpteam te informeren en te inspireren over de gebruikers-ervaringen(user-experience).

Persoonlijk ben ik betrokken ge-weest bij het ontwikkelen van personae (ficitieve personen) en storyboards. Tot slot werden deze rijke visualisaties gebruikt in een idee--generatie sessie door twee teams van Philips Design.

Geen opmerkingen: