New Dutch

PRODUCTLIJN VOOR DE PORCELEIJNE FLES, 2006
De Koninklijke Porceleijne Fles (KPF) is wereldberoemd als producent van Delfts blauwe aardewerk. Op het moment richt de KPF zich voornamelijk op toeristen. Omdat deze markt erg onvoorspelbaar is wil de KPF de Nederlandse en Europese markt betreden. Daarom werd een team van zes Delfste studenten van verschillende master richtingen gevraagd om een nieuwe productlijn te ontwikkelen. Na een uitgebreide markt en trendanalyse waaruit verschillende concepten werden ontwikkeld resulteerde dit in de ‘New Dutch’ productlijn met bijbehorende marketingstrategie.

‘New Dutch’ richt zich op de Nederlandse consument en is ontwikkeld rondom 3 thema’s: ‘Bakkie doen’, ‘Borrelen’ en ‘Simpele maaltijd’. Deze productlijn draagt bij aan het Nederlands erfgoed, ondersteunt Nederlandse eetgebruiken bij sociale gelegenheden, zoals een koekje bij de koffie en bitterballen met mosterd bij de borrel. Voor de decoratie zijn typisch Nederlandse landschapselementen gekozen waar Nederlanders vandaag de dag (nog steeds) trots op zijn, zoals koeien, maar ook de moderne windmolens.

Geen opmerkingen: